سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یه عکس یادگاری - طنز (دوشنبه 87/2/23 ساعت 4:8 عصر)

 

 





سرعت گیر های جدید (دوشنبه 87/2/23 ساعت 4:2 عصر)

 





کتابهای درسی دختران و پسران جدا میشود (سه شنبه 87/2/10 ساعت 8:59 عصر)

کتابهای درسی دختران و پسران جدا می شود!

                                                                         

منبع: زمانه.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از حدود 10 روز پیش با بیان این مطلب که به منظور بهبود وضع کیفی و آموزشی، به‌ویژه در پایه ابتدایی، کتاب‌های درسی نیازمند بررسی‌های کارشناسانه است، زمینه را برای اعلا‌م عمومی هدف اصلی خود آماده کرد؛ اینکه کتاب درسی دختران و پسران باید جدا شود.

جداسازی دختر و پسر که به عقیده بسیاری از کارشناسان به ناآشنایی روحیه دختران و پسران با یکدیگر در سن ازدواج انجامیده و ریشه بسیاری از مشکلا‌ت خانواده‌ها به شمار می‌رود، قرار است با رسیدن به کتاب‌های درسی مقطع ابتدایی، این تبعیض جنسیتی را در جوانان ریشه‌دارتر کند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش اما تاکید کرد هدف هیچکدام از این تغییر و تحولا‌ت ایجاد ممنوعیت و محدودیت برای خانم‌ها نخواهد بود.

علیرضا علی‌احمدی دیروز در همایش برنامه درسی ملی، با لحنی که هیچ مخا
لفتی حق بروز نداشته باشد، نظراتش را بیان کرد و آنها را واضح هم خواند. او گفت: <این واضح است که کتاب‌های درسی باید متناسب با نیازها و ویژگی‌های دانش‌آموزان، آینده زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی آنها، نیازهای روحی، روانی و عقلا‌نی آنها تنظیم شود.> بر اساس گزارشی که در سایت نواندیش منتشر شده ‌است، علی‌احمدی با اشاره به نیازهای متفاوت روحی، روانی و جسمی دختران و پسران در شرایط سنی مشابه گفت: بنابراین ضرورت دارد در برنامه درسی ملی و به تبع آن کتاب‌های درسی به این نیازها پاسخ گوید.سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در تدوین برنامه درسی علا‌وه بر ویژگی‌های جنسیتی ویژگی‌های قومی، نژادی و جغرافیایی نیز باید لحاظ شود.

علی‌احمدی با اشاره به تفاوت‌های یک نوجوان عشایر و نوجوان شهری گفت: کتاب درسی باید به نوجوان عشایری حماسه و رشادت و به نوجوان شهری قوانین را بیش از سایر موارد آموزش دهد.





   1   2   3   4   5      >